Läkerols historie

Läkerol havde ikke været Läkerol, hvis det ikke var for Adolf Ahlgren, som på en tysk messe i 1909 fandt et virkelig interessant produkt: en brysttablet, der blev solgt i løs vægt på tyske apoteker. Ingredienserne var mentol, lakrids og gummi arabicum – en harpiks fra det afrikanske akacietræ. Det er gummi arabicum, der giver Läkerol dens smørende effekt.
1909
Timeline Image
Lagerman Junior grundlægges i København i 1905, hvor deres sortiment består af husholdningsartikler. Fra 1911 overtager Lagerman Junior salget af Läkerol på det danske marked.
1911
Timeline Image
I 1916 bliver Läkerol kongelig Hofleverandør til det svenske kongehus.
1916
Timeline Image
Läkerol sponsorerede den første svenske svæveflyvning i 1933.
1933
Timeline Image
I 1940'erne blev Läkerol markedsført med budskabet "Tag Läkerol – det giver jer en frisk stemme".
1940
Timeline Image
I 1950'erne blev Läkerol markedsført mod en yngre generation som den perfekte mundfrisker.
1950
Timeline Image
Tennislegenden Björn Borg markedsførte Läkerol i 1980'erne.
1982
Timeline Image
I 1993 opstod Läkerols slogan – Makes people talk.
1993
Timeline Image
I 2019 lancerede Läkerol et nyt design, der bygger på de klassiske og velkendte elementer. Fokus er på klare farver, som gør det nemt at navigere i sortimentet og finde sin egen favorit.
2019
Timeline Image
Läkerol YUP lanceres – et helt nyt koncept under Läkerol! Läkerol YUP er en lidt større sugetablet, der både er sukkerfri, palmeoliefri og vegansk. YUP fås i flere forskellige smagsvarianter.
2021
Timeline Image
Läkerol Triple Treat Mix lanceres. Läkerol introducerer sin første mix-æske, Triple Treat Mix. Denne nye, moderne mix er målrettet de yngre forbrugere. Æsken indeholder smagene citron, jordbærlime og hindbærlakrids.
2023
Timeline Image